13 nov. 2009



Livet leker.. Men




Undrar varför jag alltid kommer ihåg bloggen när jag sitter på jobbet? Lite väl mycket tid kan man tycka. Första natten på länge och idag jobbar jag med kicki för första gången :O det har gått bra än så länge vilket är förvånansvärt bra haha.




Ibland sitter jag och tänker på varför jag valde just det här jobbet. Träffar på olika människor med olika sjukdomar och problem i deras vardagliga liv, vissa döende andra som kan bli friska och då tänker på att idag kan jag inte tänka mig själv jobba med någonting annat. Det jag har sett och upplevt har förändrat mitt sett att se på saker och ting, att njuta av livet mycket mera. Och framför allt så älskar jag mitt jobb. Ser verkligen fram emot att bli färdig barnmorska och göra det lilla extra som jag vet att jag kan göra.





Snart är det jul igen, herregud det var inte länge sen jag gick på stan och inte visste vad jag skulle köpa för julklappar till folk. Men i år blir det annorlunda ( ska inte bara säga det för en gångs skull) Men har redan köpt nästan hälften av alla mina julklappar woho för det!! Längtar till god mat, umgås med familjen, supa och våra heta diskussioner som vi alltid har.




Men now back to work :)




1 kommentar:

  1. hihihi:)du kommer att bli en duktig barnmorska!!!och detta vet du!
    hahaha jag tänker på diskussionerna hemma hos dig på jul hahahahhaha..helt klockrena!!!

    och neee...ja har inte råd att handla julklappar!!!

    SvaraRadera